לעדכון של טופס קיים יש צורך לעדכן את הטופס בגרסה המקורית שלו, במסמך ה WORD.
לאחר העדכון ב WORD לשמור את המסמך כמסמך PDF.
ואז במערכת הניהול להיכנס לעריכת תבניות טפסים, ללחוץ על כותרת הטופס ולהגיע להגדרות הטופס:
במסך ההגדרות העלו את ה PDF המעודכן ולחצו בתחתית הדף על עדכון:
שימו לב, אם מבנה הטופס השתנה, עכשיו אתם צריכים לסדר מחדש את שדות הטופס.
היכנסו במסך עריכת תבניות טפסים, להוספת/עריכת שדות, וסדרו וודאו ששדות הטופס במקום הנכון:
גררו את השדות ולחצו שמירה:
שכפול טופס יבצע העתקה מלאה של הטופס כולל השדות וכל הגדרות הטופס.
לחצו על עריכת תבניות טפסים ואז על שכפל טופס:
לעדכון שם של טופס קיים, היכנסו לתבניות טפסים ולחצו על הגדרת הטופס:
בהגדרות הטופס עדכנו את שדה שם הטופס ולחצו על עדכן:
במידה ויש לכם כמה קבצי PDF שונים ואתם רוצים לחבר אותם לטופס אחד ולשלוח אותו כלינק אחד ללקוחות או לעובדים שלכם למילוי וחתימה.
עליכם לחבר את הטפסים שיהיו טופס אחד ואז לעלות אותם למערכת iForms.
את החיבור אפשר לעשות עם כלים חינמיים של Combine PDf.
כלים חינמיים שניתן לבצע איתם את החיבור:
https://www.ilovepdf.com/merge_pdf
לדוגמה יש לכם 2 טפסים נפרדים:
אתם צריכים לחבר אותם למסמך אחד, כשהם מופיעים אחד מעל השני:
על מנת לראות בהיסטוריית הטפסים ערכים מהטופס כמו שם הממלא, תעודת זהות או כל שדה אחר,
וגם שישלחו בנושא המייל, לאיתור מהיר ולחיפוש:
היכנסו לעריכת תבניות טפסים -> הוספת עריכת שדות:
במסך הגדרת השדות עמדו על השדות אותם אתם רוצים לראות ובפאנל משמאל סמנו: מופיע בנושא המייל ובהיסטוריית הטפסים:
לצפייה והורדת קובץ ה PDF שהעליתם, הקובץ המקורי, הנקי ובלי השדות.
היכנסו לעריכת תבניות טפסים ואז לחצו על כותרת הטופס:
בהגדרות הטופס לחצו על "לצפייה בטופס"
עכשיו אתם יכולים לראות או להוריד את ה PDF:
ניתן לחסום כניסה לטופס עם סיסמה ורק בהזנת הסיסמה המשתמשי יוכל להיכנס ולמלא את הטופס.
היכנסו להגדרת הטופס ובטאב הגדרות נוספות הקלידו את הסיסמה:
עכשיו בכניסה לטופס המתשמש יתבקש להזין את הסיסמה שבחרתם:
לשינוי צבע שדות הטופס היכנסו לעריכת תבניות טפסים והיכנסו להגדרות הטופס בלחיצה על כותרת הטופס:
בהגדרות הטופס בחרו בצבע השדה ולחצו על שמירה בתחתית טופס ההגדרות:
להוספת שדות של העלאת מסמכים כנספחים,
לחצו על עריכת תבניות טפסים ואז על הוספת/עדכון שדות:
בדף עריכת השדות גררו בפאנל מימין שדה מסוג קובץ מצורף. ניתן לגרור מספר שדות של קבצים לטופס.
ניתן להוסיף הסבר למשתמש ולקבוע האם זהו מסמך חובה לצרף.
לגדרת שדה מסוכ כפתור רדיו, לבחירה של אפשרות אחת מכמה, לדוגמה כמו כן/לא או זכר/נקבה,
לחצו על עריכת תבניות טפסים ואז על הוספת /עדכון שדות:
במסך עריכת שדות הטופס גררו שדה מסוג כפתור רדיו והזינו את האפשרויות בפאנל העריכה משמאלה,
ניתן להוסיף אפשרויות נוספות בלחיצה על כפתור ה + הירוק משמאל וניתן לקבוע האם השדה חובה לבחירה.
המשתמש יתבקש לבחור רק אחת מהאפשרויות:
לחצו על עריכת תבניות טפסים ואז על הוספת / עדכון שדות:
סמנו את השדה הרצוי ובתפריט משמאל הזינו את מספר התווים המקסימלי לשדה זה:
להוספת או צילום תמונה והטמעה שלה בגוף הטופס, הכנסו לתבניות טפסים ולחצו על הוספת / עריכת שדות.
במסך עריכת השדות גררו שדה מסוג תמונה לטופס:
בהזנת הטופס המשתמש יוכל בלחיצה על השדה לעלות תמונה או לצלם ממכשיר הטלפון:
התמונה תוטמע בטופס:
לשילוב של חותמת חברה בטופס מקוון יש להיכנס לעריכת תבניות טפסים ואז להוספת/עדכון שדות:
במסך עדכון השדות נגרור שדה של חתימה. את גודל השדה נגדיר גדול יותר מחתימה רגילה, שיהיה מקום לחותמת בטופס:
המשתמש יעלה את החותמת כקובץ של תמונה מהמחשב שלו,
או בטלפון הוא יוכל גם לצלם את החותמת והעלות אותה לטופס:
העלאת קובץ החתימה:
על מנת להוסיף לטופס שדה מסוג תאריך, כשערך ברירת מחדל שלו הוא היום,
היכנסו לתבניות טפסים, בחרו הוספת/עדכון שדות, גררו שדה מסוג תאריך לטופס,
ובפאנל העריכה משמאל הגדירו: הצגת תאריך נוכחי
לכל טופס ניתן להוסיף מספר לא מוגבל של שדות דרופדאון של אפשרויות לבחירה.
להוספת השדה היכנסו לעריכת תבניות טפסים -> הוספת /עדכון שדות:
במסך הגדרת שדות הטופס גררו לטופס שדה מסוג תיבה נפתחת ובפאנל הניהול משמאל הוסיפו את אפשרויות הבחירה של השדה:
ניהול רשימות של ערכים לשדות מסוג דרופדאון של אפשרויות.
רשימות לדוגמה כמו מוצרים / שירותים / פתרונות/ צבעים / ערים וכו'.
רשימות עזר מקלות במיוחד כשיש שדה דרופדאון שרוצים להשתמש בו במספר רב של טפסים,
או במספר רב של מקומות באותו טופס ואז מנהלים את כל ערכי הרשימה במקום מרכזי אחד.
להטמעה של רשימת עזר, לוחצים על רשימת עזר חדשה:
נותנים שם לרשימה ומזינים שם מזהה באנגלית:
מזינים לרשימה ערכים ללא מגבלה:
בטופס עצמו משתשמים בשדה מסוג תיבה נפתחת ומזינים בשם המזהה את שם הרשימה באנגלית:
ואז השדה מכיל את כל הערכים שהוזנו ברשימה:
לשינוי גודל שדות הטופס היכנסו לעריכת תבניות טפסים ואז להוספת/עריכת שדות:
במסך עריכת שדות הטופס ניתן להגדיר את קורדינטות של מיקום השדגות בטופס וכך לשמור על דיוק ויישור של השדות:
ניתן להוסיף לכל טופס שדה של מספר סידורי רץ שיופיע בטפסים החתומים אוטומטית:
היכנסו לתבניות טפסים ולחצו על הגדרות הטופס:
בהגדרות הטופס לחצו על טאב: הגדרות נוספות, הזינו את המספר ממנו אתם רוצים שהמספר הסידורי הרץ יתצחיל ולחצו על עדכן:
במסך עדכון שדות הטופס, גררו לטופס שדה טקסט למיקום הרצוי, בפאנל המאפיינים משמאל הזינו בשם מזהה: Auto_number ולחצו על שמירה.
מעכשיו בכל הטפסים שימולאו ויחתמו המספר הסידורי יופיע.
לשימוש בשדות בחירת בנקים וסניפים המסונכרנים מבנק ישראל ולשימוש בטפסים, לדוגמה כמו בטופס זה:
להגדרת הטופס ב- iForms, היכנסו לתבניות טפסים ולחצו על הוספת/עדכון שדות:
במסך עדכון השדות, גררו שדה מסוג תיבה נפתחת עבור רשימת הבנקים ושדה נוסף עבור הסניפים:
בפאנל משמאל של מאפייני השדות הזינו עבור שדה רשימת הבנקים את הערך: banks_in_israel ועבור שדה הסניפים הזינו: bank_branches_list
ניתן להטמיע בטפסי iForms שדות של ערים ורחובות ישראל, המסונכרנים מול רשות האוכלוסין.
להטמעה לחצו על תבניות טפסים ואז על הוספת / עדכון שדות:
במסך עדכון השדות גררו שדה מסוג תיבה נפתחת עבור שדה העיר והזינו בשדה המזהה בפאנל מאפייני השדה: city_name:
גררו שדה מסוג תיבה נפתחת עבור שדה הרחוב והזינו בשדה המזהה בפאנל מאפייני השדה: street_name:
ניתן להזין טקסט קבוע שיוצג בשדות הטופס, עם אפשרת של עריכה לממלא הטופס או להגדיר את הטקסט לקריאה בלבד.
לדוגמה שדות של פרטי המעביד בטופס 101:
להגדרה היכנסו לתבניות הטפסים ולחצו על הוספת / עריכת שדות:
בדף עריכת השדות, מזינים בפאנל מאפייני השדה את ערך ברירת מחדל ומסמנים האם השדה לקריאה בלבד או ניתן יהיה לעריכה:
להצגת הסבר מעל שדה בטופס, שיוצג במעבר עכבר על ידי המשתמש, היכנסו למסך עדכון שדות טפסים,
סמנו את השדה ובפאנל עריכת המאפיינים הזינו טקסט בשדה הסבר:
עכשיו כשהמשתמש יעמוד מעל השדה יוצג לו ההסבר שהזנתם:
במידה ויש בטופס כמה פעמים שדות כמו שם, ת.ז, כתובת ורוצים להזין אותם פעם אחת ושיועתקו הערכים לשדות אוטומטית,
יש לבצע את הצעדים הבאים:
עומדים על השדה ובשדה המזהה מזינים את השם המזהה.
לדוגמה, שם פרטי: fname
השדות האפשריים להעתקה:
במופע הבא של שדה שם פרטי, הזינו את שם המזהה fname1
במופע הבא הזינו fname2, fname3 - כך עד 10 מופעים של השדה.
עכשיו בהזנת הטופס בשדה שם פרטי אוטומטי יועבר הערך:
גדול השדות ניתן להגדלה בעמידה על פינת השדה וגרירה שלו למעלה או למטה.
כמו כן, ניתן להזין את רוחב השדה בפאנל הגדרות השדה משמאל:
אם בטופס קיימים מספר שדות של חתימה ואתם רוצים שממלא הטופס יחתום פעם אחת וחתימתו תשוכפל לכל השדות הנוספים.
כמו בדוגמה זו:
היכנסו להוספת / עריכת שדות הטופס שבמסך ניהול תבניות הטפסים,
עמדו על שדה החתימה הראשון שבטופס שאותו אתם רוצים שישוכפל, והקלידו בשדה מזהה את הערך: sign.
עברו לשדות הנוספים שאליהם אתם רוצים לשכפל את החתימה והזינו בשדה המזהה את הערך: sign1,
וכך בשדה הבא: sign3 - עד sign10:
להעתקה של לינק הטופס היכנסו לתבניות טפסים, העתיקו את הלינק של הטופס ותוכלו לשלוח אותו במייל, ווטסאם, SMS או להציג את הלינק באתר האינטרנט שלכם:
לצפייה בכל הטפסים שמולאו ונחתמו היכנסו לממשק הניהול ולחצו על היסטוריית הטפסים.
בכפתורי הפעולות:
לייצוא המידע לאקסל היכנסו להיסטורית טפסים, סננו את הטופס אותו אתם רוצים, לחצו על סנן,
ואז יופיע כפתור יצוא לאקסל של כל נתוני הטופס:
על מנת לבחור את שמות עמודת האקסל יש צורך לתת שמות לשדות הטופס:
היכנסו לעריכת תבניות טפסים, העתיקו את הלינקים של הטפסים:
את הלינקים ניתן לשלוח בווטסאפ, SMS או במייל:
המייל אליו נשלחים הטפסים המלאים והחתומים נקבע ביצירת הטופס, במסך ההגדרות.
בכל שלב ניתן לשנות את המייל ולהוסיף עד שלושה מיילים שונים אליהם ישלחו כל הטפסים המלאים והחתומים.
לעדכון המיילים היכנסו לעריכת תבניות טפסים, לחצו על כותרת הטופס אותו את םרוצים לשנות:
בהגדרות הטופס הזינו את המיילים:
לביטול האפשרות לשלוח לממלא הטופס העתק של הטופס המלא,
היכנסו לעריכת תבניות מסמכים, לחצו על כותרת הטופס אותו אתם רוצים לשנות:
בהגדרות הטופס סמנו V לממלא הטופס לא ישלח מייל:
מעל כל טופס ניתן לכתוב הערות למשתמש, עם אפשרות לקישורים, תמונות וגם שולוב של וידאו ותמונות.
ההערה תוצג גם במחשב וגם בטלפונים:
להוספת ההערב לחצו על תבניות טפסים ואז על כותרת הטופס:
הקלידו את ההערה באזור הטקסט.
ניתן להקליד טקסט מעוצב, תמונות, לינקים, סרטונים או כל רכיב מידע שרוצים שיוצג למשתמש מעל הטופס:
לעדכון הנוסח הנשלח לממלא הטופס, לחצו על עריכת תבניות מסמכים ואז על כותרת הטופס:
בדף הגדרות הטופס ערכו את ההודעה בשדה "תוכן המייל שנשלח לאחר מילוי הטופס":
ניתן לערוך את דף התודה העולה עם סיום מילוי הטפסים.
לחצו על תבניות טפסים - הגדרות הטופס - טאב הפניות, מסך סיום והודעות:
ניתן להעביר את המשתמש לכתובת URL שונה עם סיום מילוי הטופס.
לחצו על תבניות טפסים - הגדרות הטופס - טאב הפניות, מסך סיום והודעות והזינו את הכתובת אליה את םרוצים להעביר את המשתמש: